kitchen

Placuszki jabłkowe z mąki żytniej i ryżowej

 Placuszki mają ciekawy kokosowy smak, więc dla miłośników kokosa sprawdzą się idealnie.Mogą być też również alternatywą dla domowych naleśników. Polecam jeść z dżemem bądź dla osób mogących spożywać produkty mleczne z serkiem waniliowym i bananem 🙂

Placuszki udało mi się wykonać dopiero po 3 próbach. Najpierw próbowałam zrobić placuszki z samej mąki żytniej razowej co okazało się totalną klapą! Nie byłam w stanie przekręcić placuszków na drugą stronę, mąka w ogóle nie zlepiła ciasta, wszystko się rozwalało i pływało. Później dodałam do ciasta trochę mąki ryżowej co spowodowało, że było lepiej, ale też problem z przekręceniem placuszka,aby był w niezmienionej formie i tak za trzecim razem powstał ten o to przepis:

Składniki: 

  • 2 łyżki mąki żytniej razowej typ 2000
  • 5 łyżek mąki ryżowej
  • 250 ml mleka kokosowego
  • 5 łyżek wody
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta cynamonu
  • 1 duże jabłko starte na tarce
  • 2 żółtka

Sposób wykonania:

Do miseczki wlewamy mleczko kokosowe, wodę, następnie dajemy mąkę, żółtka i dokładnie mieszamy, do czasu połączenia składników. Następnie dodajemy także proszek do pieczenia i cynamon. Na końcu dodajemy starte jabłko. Dodatkowo placuszki smażyłam na oleju kokosowym dzięki czemu miały mocniej wyczuwalny kokosowy smak 🙂

 

20160224_20022520160224_200212

Jedna myśl na temat “Placuszki jabłkowe z mąki żytniej i ryżowej

Dodaj komentarz