kitchen

Pączki, pączusie, pączulki

I tak o to zanim się obejrzałam nastał Tłusty Czwartek.. Dzień objadania się nie tylko pączkami, ale i chruścikami! U mnie jednak tradycyjnie będą królować pączki. Dlatego jeśli i Wy chcecie uczcić ten dzień jak należy, to zapraszam na pyszne pączki, o cienkiej skórce, nie wsiąkającej tłuszczu i mięciutkim środku! Achh, już mi cieknie ślinka na samą myśl! Tak wiem, trochę późno zabrałam się za robienie pączków i podrzucenie przepisu, ale  niestety w ferworze obowiązków tak to już jest 🙂  Może akurat dla kogoś zabrakło pączków w sklepie i postanowił wykonać je w domu? Także śmiało, rób póki masz ochotę! Pędź po jaja, drożdże, mleko i zaczynamy Naszą kulinarną przygodę! 😉
Składniki: 

  • 50 dag mąki tortowej
  • 3 kopiaste łyżki cukru
  • 5 dag drożdży
  • 5 dag masła
  • 4 żółtka
  • 1 jajko
  • 250 ml mleka
  • szczypta soli
  • 2 łyżki spirytusu bądź wódki
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
  • marmolada do nadziewania pączków ( u mnie bez nadzienia, ponieważ za nim nie przepadam- taki o to ze mnie dziwak ;))

Sposób przygotowania:
1. Mleko podgrzej, rozpuść w nim drożdże z łyżką mąki i cukru, odstaw do wyrośnięcia na około 15 min.

2. Masło roztop, następnie ostudź. Do mąki dodaj szczyptę soli.  Jajka utrzyj z pozostałym cukrem.

3. Łyżką wymieszaj mąką wraz z wyrośniętymi drożdżami i utartymi z cukrem jajkami. Następnie wyrabiaj ciasto, do wymieszania składników.

4. Do ciasta dodaj przestudzone masło i spirytus, wyrób je, a następnie przykryj ściereczka i odstaw do wyrośnięcia na 60- 90 minut.

5. Ciasto ponownie wyrób, rozwałkuj na około 1,5 cm. Szklanką wycinaj kółka. Ułóż je na oprószonej mąką stolnicy, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na 40 minut.

6. Do garnka wlej butelkę oleju. Pączki włóż na rozgrzany olej i smaż. Po wyjęciu ułóż na papierze, aby je odsączyć z nadmiaru tłuszczu. Kiedy przestygną możesz za pomocą szprycy cukierniczej nadziać wybraną marmoladą. Albo tak jak ja wystarczy, że oprószysz je cukrem pudrem!

Smacznego!

20170128_14225320170128_14212720170128_09422420170128_10122920170128_141036

Jedna myśl na temat “Pączki, pączusie, pączulki

Dodaj komentarz