Recenzje kosmetyków

Vis Plantis, Basil Element, Szampon wzmacniający, przeciw wypadaniu włosów

20181114_195016

Zauważyłam, że ostatnio skończyły mi się albo produkty do włosów albo do demakijażu, dlatego najbliższe posty kosmetyczne będą właśnie związane z tego rodzaju kosmetykami. Od dłuższego czasu, staram się używać szamponów pozbawionych SLS-ów, co prawda nie znalazłam jeszcze swojego ideału, dlatego chętnie sięgam po nowe preparaty.  Szampon wzmacniający przeciw wypadaniu włosów Vis Plantis kupiłam, gdy był w promocji w Drogeriach Polskich. Przykuł moją uwagę swoją zieloną buteleczką i obietnicą producenta, że moje włosy w końcu przestaną wypadać! Zachęcona pozytywnymi komentarzami i obietnicami producenta postanowiłam go wypróbować na swoich włosach! Czy się sprawdził?? Hm.. odpowiedź znajdziecie poniżej 😉

Kilka słów od producenta- opis produktu
Seria Basil Element marki Vis Plantis to kosmetyki przeciw wypadaniu włosów. Podstawę ich formuły stanowi ekologiczny, naturalny ekstrakt z bazylii, pozyskiwany przy wykorzystaniu innowacyjnej techniki biotechnologicznej.
Jak dowodzą badania kliniczne, ekstrakt z bazylii pozwala na znaczne ograniczenie wypadania włosów, redukuje objawy łysienia androgenicznego, pozytywnie wpływa na skórę głowy, wzmacnia i zagęszcza włosy. Kosmetyki serii Basil Element zostały wzbogacone o sprawdzone i bezpieczne składniki aktywne, takie jak: hydrolizat keratyny (naturalnego budulca włosów), NMF (naturalny czynnik nawilżający), olej arganowy czy hydrolizat jedwabiu. Naturalny Czynnik Nawilżający (NMF) to substancja, która chroni skórę przed odwodnieniem, zachowując optymalny poziom wilgoci w jej górnych warstwach.

20181114_195228

Składniki

  • Aqua,
  • Sodium C14-16 Olefin Sulfonate,
  • Laureth 2,
  •   Glycerin,
  • Cocamide DEA,
  • Lauramidopropyl Betaine,
  • Polyquaternium-70,
  • PEG-40 Hydrogenated Castor Oil,
  • Helianthus Annuus Seed Oil,
  • Cocos Nucifera Oil,
  • Ocimum Basilicum Hairy Root Culture Extract,
  • Parfum,
  • Dipropylene Glycol,
  • Glucose,
  • Sorbitol,
  • Sodium Glutamate,
  • Urea,
  • Sodium Pca,
  • Glycine,
  • Lactic Acid,
  • Hydrolyzed Wheat Protein,
  • Panthenol,
  • Disodium EDTA,
  • Potassium Sorbate,
  • Sodium Benzoate,
  • Citric Acid,
  • Linalool

Sposób użycia
Równomiernie nanieść szampon na wilgotne włosy, masować do uzyskania piany, zmyć wodą. W razie potrzeby czynność powtórzyć.

20181114_195139
Teraz kilka słów ode mnie
Opakowanie
Szampon od Vis Plantis zamknięty jest w plastikowej zielonej butelce z przyjazną dla oka szatą graficzną. Już sama grafika kojarzy mi się z ziołami, naturą także na pewno jest trafiona. Butelka jest poręczna, duży plus za pompkę co znacznie ułatwia użytkowanie. Co prawda za długo się nią nie nacieszyłam, bo po około 2 tygodniach od korzystania podczas brania prysznica butelka niefortunnie mi spadła i pompka trach… odpadła 😦
Efekt
Z szamponu korzystałam przez około 3 miesiące myjąc włosy codziennie. W moim przypadku, aby mieć dokładnie umyte włosy musiałam czynność powtarzać, czyli nie wystarczało mi jednorazowe nakładanie produktu na włosy i masowanie skóry głowy, tylko musiałam tą czynność wykonać jeszcze raz. W przeciwnym razie włosy były matowe, po południu widać było, że od skóry głowy włosy zaczynają się lekko przetłuszczać. Szampon wzmacniający przeciw wypadaniu włosów Basil Element nie zrobił na mnie żadnego wrażenia, również jeżeli chodzi o zredukowanie wypadania włosów. Włosy jak mi wypadały, tak wypadają. Miałam wręcz wrażenie, że były lekko przesuszone. Oczywiście nakładałam odżywkę także nie był to jakiś wielki problem. Sam zapach szamponu (lekko ziołowy) jak i konsystencja (dość gęsta) były w porządku. Plus jest także za sam skład produktu.
Ocena
Pomimo wielu dobrych opinii jakie przed zakupem zdążyłam przeczytać na temat Vis Plantis, Basil Element, Szamponu wzmacniającego, przeciw wypadaniu włosów w moim przypadku w ogóle się one nie sprawdziły. Otóż produkt nie spełnił swojego podstawowego zadania czyli nie zahamował wypadania włosów. Ba, nawet nie sprawił, że wypada ich mniej. Nie zauważyłam także, aby włosy były odżywione i wzmocnione. Na pewno do niego nie wrócę, ponieważ dwukrotne mycie włosów wyłącznie po to, aby mieć przyjemnie pachnące włosy to dla mnie zdecydowanie za mało.

Podsumowując, jeżeli masz problem z wypadaniem włosów to nie oczekuj, że ten szampon sprawi cuda. Myślę, że w takiej sytuacji lepiej zainwestować w jakiegoś pewniaka niż liczyć na los i to, że będziesz akurat w tej grupie dziewczyn, której ograniczył wypadanie włosów, wzmocnił je i przy okazji sprawił, że się wolniej przetłuszczają.
20181114_195214

 

2 myśli na temat “Vis Plantis, Basil Element, Szampon wzmacniający, przeciw wypadaniu włosów

  1. U każdego kosmetyk jak i poszczególne jego składniki działają inaczej więc trzeba po prostu na sobie przetestować 😉 jednak nikt nie powinien zniechęcać się brakiem rezultatów u konkretnie tej dziewczyny bo nie macie pewności czy szampon na waszej skórze nie urodzi cudów; )

    Polubienie

    1. Zgadzam się z Tobą, każda skóra głowy jest inna i może reagować na zupełnie inne składniki zawarte w produkcie. Na wizażu również można przeczytać skrajne opinie na temat tego szamponu. Od wychwalających pod niebiosa do mówiących o braku żadnego efektu w zakresie wypadania włosów. Ja się rozczarowałam, dlatego go nie polecam 🙂

      Polubienie

Dodaj komentarz